Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Öğrenciler hem öğrendi hem de eğlendi!

Diyarbakır’da Melik Ahmet Anadolu İmam Hatip Lisesi, öğrencilerine eğlenceli oyunlarla dolu bir dönem sonu etkinliği düzenledi. Oyunlarla öğrenciler hem eğlendi hem de önemli beceriler kazandı. Takım çalışması ve sosyalleşmenin ön planda olduğu etkinlikte öğrenciler unutulmaz anlar yaşadı.

Diyarbakır'da Melik Ahmet Anadolu

Osman Açıkalın / Özel Haber

Diyarbakır’ın tarihi Sur İlçesi’ndeki Melik Ahmet Anadolu İmam Hatip Lisesi, Millî Eğitim Bakanlığı’nın düzenlediği “Dönem Sonu Faaliyet Haftası” kapsamında öğrencilerine unutulmaz bir deneyim yaşattı. Okulda düzenlenen çeşitli oyunlarla öğrenciler hem eğlendi hem de önemli beceriler kazandı.

Öğrenciler bireysel yeteneklerini geliştirdi

Okul yönetimi, oyunları tasarlarken öğrencilerin bireysel yeteneklerini ve takım çalışması becerilerini geliştirmeyi hedefledi. Koordinasyon, denge, hız, dikkat, problem çözme ve planlama gibi becerilerin doğal bir şekilde geliştirildiği oyunlarda öğrenciler, birlikte hareket etmenin, iletişim kurmanın ve strateji oluşturmanın önemini deneyimledi. Oyunların en önemli özelliklerinden biri, rekabetten ziyade takım ruhunu teşvik etmesi oldu. Her öğrenci, bireysel performansıyla takıma katkı sağlayarak iş birliği ve dayanışma kültürünün güçlenmesine destek oldu. Bu süreçte, liderlik, sabır, stratejik düşünme ve zaman yönetimi gibi beceriler de öğrencilerin kazanımları arasında yer aldı.

Öğrenciler hem öğrendi hem de eğlendi!

Hareketli ve sosyal bir ortam

Okul yöneticileri, bu tür etkinliklerin sadece fiziksel ve zihinsel becerileri geliştirmekle kalmayıp, aynı zamanda öğrencilerin eğlenerek öğrenmesini ve ders dışı aktivitelerle sosyalleşmesini sağladığını belirtti. Özellikle pandemi ve deprem afeti sonrası dönemde öğrencilerin hareketli ve sosyal bir ortama ihtiyaç duyduğunu vurgulayan yetkililer, bu oyunların hem fiziksel aktivite hem de moral ve motivasyon açısından büyük bir katkı sağladığını ifade etti. Bu etkinliklerle okul, eğitim ortamını zenginleştirerek öğrencilerin bireysel ve sosyal gelişimlerine destek olmayı amaçladı. Başarının yalnızca bireysel değil, takımın bir parçası olmakla da mümkün olduğunu hissettiren okul yönetimi, öğrencilerinin geleceğe daha donanımlı bireyler olarak adım atmalarını hedefliyor.

Öğrenciler hem öğrendi hem de eğlendi!

Her bir stantta yöresel oyunlar yer aldı

Konuya ilişkin Özgür Haber’e konuşan Melik Ahmet Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Müdürü Ömer Yıldırım, sene sonunda faaliyet haftası olarak karnelerden önceki haftada gün boyunca faaliyet haftası etkinlik haftası düzenlediklerini söyledi.  Yıldırım, “Bu etkinliklerde dönem içerisinde eğitim öğretimde müfredatı sene sonunda oyun oynayarak bir çok konuda öğrenciler yaşadıklarını oyun şeklinde pekiştirmeye çalışıyorlar. Bu oyunlarda yetenek iletişim tecrübe fikir konuları kapsamında geçiyor. Birçok faaliyet yapılıyor. Bugün de burada 11 tane stant var. Her bir stantta yöresel oyunlar var. Bunları canlandırmak atalarımızdan öğrendiklerimiz oyunları çocuklarımıza aktarmayı amaçlıyoruz. Bu oyunlarda ikinci bir amacı dönem sonundaki haftada okula gelmiyorlardı. Oyunlar sayesinde çocuklar eğlenerek okula geliyorlar. Hem de beraber sosyalleşiyorlar. Öğretmenle birlikte streste atmış oluyorlar. Daha faydalı şekilde geçmiş oluyor. Bu etkinliklere katılan öğrencilerimize ve  öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz. Bu etkinlikte her bir masada gruplar puanlaması olacak, oyun bitecek ama biz oyun sonunda bir gruba ödül vermiyoruz. 1. Grup belli olacak ama gruba herhangi bir ödül vermiyoruz. Oyunlar sonunda bir ikramımız olacak. Bu şekilde çocuklar oynamış olacaklar arkasından da bir beslenme saati nedeniyle çiğköfte ikramımız olacaktır” dedi.

Öğrenciler hem öğrendi hem de eğlendi!

‘Planladığımız etkinlikleri gerçekleştiriyoruz’

Melik Ahmet Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdür Yardımcısı Naile Korkut ise okullarında yıl sonu nedeniyle planladıkları etkinlikleri gerçekleştirdiklerini kaydetti.  Gerçekleştirdikleri oyunlar hakkında bilgi veren Korkut şunları kaydetti;

“Biz etkinlik planladığımızda bütün öğrenceleri oyunlarda görmek istedik bu yüzden karma düzenledik. Biz çeşitli oyunlar kurduk. Bir istasyonumuzda (stand) dart oyunu var. Bir istasyonda resim hafıza oyunu var. Çocuklar isimleri ters çeviriyor. Resimleri hafızalarda tutuyorlar. Daha sonra yerine koyuyorlar burada amaç hem resmi hafızada tutmak hem de 7-8 kişilik oyun grupları beraber strateji yapmayı ve bu bölümleri kendileri başarmaları gerekiyor. Bir yetenek oyunu diyebiliriz.

Öğrenciler hem öğrendi hem de eğlendi!

‘Amacımız rekabet değil, birliktelik’

Kule dizme, bardakları ters çevirerek en yüksek kuleyi yapmaya çalışıyorlar. Arapça harfleri sırasıyla dizme oyunu diğer bir masada pinpon sektirme var. Pinpon topunu belirlediğimiz kutuya atabilen öğrenciler bunun gibi 11 tane oyunumuz var. Diğer bir oyundan bahsetmek gerekirse Edebiyat öğretmenimiz hazırladığı oyun var. Gizli bir mesaj verdik. Zarflar sakladılar. Bilmeceleri çözerek zarfları buldular. Zarflarda hikâye çıkıyor. Hikâyeleri sırasına koyarak düzen içinde oluşturdular. Gayet eğlenceli bir oyundur. Onun dışında bir labirent yaptık. O labirentten topları hızlı şekilde hedefe ulaştırma oyunumuz var. Başka oyunda iplerle çocuklar kutuları taşıyarak bir bölgeye götürdüler. Hız denge koordinasyon önemliydi. Başka bir grubumuz 10 farklı resmi 2 resim arasındaki farkları bularak oyunu oynadılar. Bunun gibi dengede yine pinpon taşıma oyunumuz var. Öğrencilerimizin hep birlikte koordinasyon kurabilmeleri iletişim güçlenmesi paylaşım yapabilmeliler. Oyunların asıl amaçlarından biri tanesi de rekabet değil birlikteliktir.”